5 dec. 2013

Som en bok...ungefär!

Jag har idag bestämt mig för att börja om mitt bloggande och då tänkte jag börja med en liten metafor, eller vad man nu ska kalla det.

Jag pratade med en kvinna idag som sa att livet är lite som att läsa böcker. Man vet inte vad man har framför sig riktigt och det händer olika saker i varje kapitel. Vissa kapitel är roliga och lättsamma att ta sig igenom, medan andra kan vara riktigt jobbiga och tunga.

Det viktiga är dock att inte ställa boken på hyllan bara för att det blir jobbigt att ta sig igenom det där långa, tunga kapitlet. Nästa kapitel kanske blir en vändning, eller? Kapitel ska man heller inte hoppa över, då kan man missa mycket som kanske är svårt att ta till sig senare. Allt har sin tid, och en bok ska väl läsas från pärm till pärm?

Okej, metaforen kanske spårade ur lite där... men ni förstår säkert vad det är jag försöker säga.
Livet har sina motgångar, men det kanske är värt att ta sig igenom det och se vad som väntar i nästa del av vårt "långa" liv.

Har ni någon kul metafor eller någon filosofi ni lever efter? Kommentera gärna =)

Slut krita...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar