7 dec. 2013

Prat om internet och en reminder!

Hej allihopa!

Den här veckan har media fått mycket av min uppmärksamhet.
Demonstrationer och motdemonstrationer runt om i landet...vad är det som händer egentligen? Jag börjar bli mörkrädd på riktigt!

Något annat som fascinerat mig nu det senaste är reaktionerna på Nelson Mandelas död...Jag har full förståelse för att inte alla som är födda efter min generation har 100% koll på allt denna man har åstadkommit i sitt liv. Men när man läser om folk som tror att Nelson Mandela var den där killen i den där filmen...nu snackar vi antingen Morgan Freeman eller Samuel L. Jackson... Barn och elever i dagens skola måste väl ändå få lära sig skillnaden på Sydafrikas president 1994-1999 och några väl kända amerikanska skådespelare? Mandela har ju dessutom vunnit Nobels fredspris, för att inte tala om motståndsrörelsen och hans över 25 år i fängelse. Sådant borde ingå i svenska elevers historia-undervisning, eller samhällskunskap.

Jaja, nog om det.  Jag har nog inte så mycket att tillägga idag, bara en liten reminder:

Imorgon är det 2:a advent! Var rädda om er och släck alla ljus innan ni lämnar hemmet eller kryper ner i sängen. Dessa tider är det fler än någonsin som råkar ut för olyckor orsakade av brand i hemmet. Detta ska vara en fröjdefull tid, inte bli en tid att sörja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar