5 dec. 2013

Blogga...Vlogga...!

Jag har relativt nyligen fastnat i att kolla på vlogs på youtube! För er som inte vet vad det är så är det som en blogg, fast i video-format.

Själv har jag länge funderat på om detta är någonting för mig! Jag gillar att filma och agera, men att prata om sig själv på youtube... Jag tycker det verkar läskigt! Man ska ju gärna ha lite fiffiga idéer också, och kanske inte bara ställa sig framför en kamera och hoppas på det bästa. Oavsett vad jag väljer att göra så tycker jag att det är en kul grej. Vloggandet har spridit sig bland folket och youtube bara växer och växer.

Jag tänkte också tipsa om ett par Vloggare som jag följer slaviskt :P

SoVeryLinda - Denna underbara tjej råkar inte bara vara en fantastisk vloggare utan hon är också min bästa vän. Linda är mycket rolig och kreativ och man tröttnar aldrig  på henne. Hon har variation och är mycket hängiven att tillfredsställa tittarnas krav med ett nytt fantastiskt inlägg på youtube varje måndag.

Troye Sivan - Ja, vad kan jag säga... Troye är en kille som nyligen nått 1 miljon subscribers. Han är rolig och skäms inte för att vara sig själv. Ett inlägg som uppmärksammades en del var då han öppet i ett vlog-inlägg berättade att han var gay. Titta gärna in på hans kanal, jag tror inte ni kommer ångra er.

CutiePieMarzia - Många vet nog redan vem denna genomgulliga tjej är, men för er som inte gör det så kan jag tipsa er om att besöka hennes kanal. Ni kommer nog snart förstå vem hon är, då hon är tillsammans med personen med flest subscribers på hela youtube: PewDiePie!

Vad tycker ni om vlogs? Har ni kanske en egen? Kommentera gärna :)

Ha det gött ute i vätan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar